Tegezés vs. magázás

Amikor elindítunk egy weblapot rögtön az elején felmerül a kérdés: tegezve vagy magázva szólítsuk meg a látogatót?
Sokszor ez nem egyszerű eldöntendő kérdés. Adok néhány mankót, ami segíthet, persze a végén neked kell kiválasztanod a megoldást. (Ööööö…vagy Önnek kell…??)

-Móricka, hogy mi volt a neve annak a dolognak, amiben a magyarok a nyilaikat tárolták?

– Nem tudom…

– Tegez!

– Hiába tegezlek b..meg, értsd már meg, hogy akkor sem tudom!

A pozicionálás

Ez sokat segít. Tudod-e ki lesz az ideális vásárlód? Kihez akarsz egyáltalán szólni? Gondold át, milyen társadalmi érintkezési formák jellemzőek a célcsoportodra. Ha pl. az Operabálra járó emberekre célzol, nem biztos, hogy értékelni fogják a tegezést.

Vagy talán mégis?

Kitűnni a tömegből

Vedd számításba azt is, hogy te, mint kezdő vállalkozó, vagy egy piacra új szereplőként betörni szándékozó, különbözni akarsz. Tehát, ha a konkurencia tegeződik, lehet, hogy pont ütős lenne a magázódás, ill. fordítva.

Amikor a 90-es években megjelent nálunk az IKEA- emlékeim szerint- kevésbé volt elterjedt a tegezés, a  reklámokban pedig még kevésbé. Az IKEA akkor ebben úttörőnek számított, még téma is volt ez a kérdés a médiában. (Ingyen reklám! 🙂 )

Mi a termék/szolgáltatás?

Természetesen ez is szempont. Nem nagyon mondjuk, hogy: “Prosztata panaszoktól szenvedsz?” Mivel időseket szólítunk meg. Vagy: “Fektess be ingatlanalapunkba!” Ettől kicsit komolytalannal tűnik az ajánlat. Viszont én híve vagyok a merészségnek, úgyhogy az előző pont alapján ezt is támogatom. Lehet, hogy betalál annak a rétegnek, akihez folyton magázva szólnak, hogy valaki végre le meri tegezni őket. Időseket én meg merném szólítva tegezve, főleg, ha olyan a termék. Például: ” Emlékszel milyen volt a frissen sült kenyér illata gyermek korodban? Gyere el pékségünkbe és szippants bele újra! ” Itt ugyebár a tegezés egy tudatalatti kapcsolóként működik, hiszen a gyermekkorra akarjuk emlékeztetni, akkor pedig még őt sem magázták.

Elárulok egy titkot, most, hogy én is kezdek öregedni, egyáltalán nem sértő, ha fiatalok letegeznek. Sokkal kellemetlenebb, mikor egy csinos lány csókolommal köszön! 🙂

Kulturális környezet

A 16. századik általános volt a tegezés, majd később a társadalmi változások hatására akarták nyomatékosítani a rangbéli különbségeket. Akár ugyanazokkal az emberekkel is válthatunk a tegezés és magázás között különböző környezetben. Pl. a bíróságon tárgyaló ügyvédnővel később egy baráti összejövetelen futsz össze. A hirdetési környezet is változhat. A szocializmus idején nálunk eléggé dominált a magázás. Ma már más szelek futnak és simán tegeződnek akár szállodákban, éttermekben is a kuncsafttal. Nem ide tartozik, de attól kapok hülyét én is, amikor amerikai filmekben huszonéves fiatalok magázzák egymást. Ki a fene fordítja ezeket a szinkronokat?

 

Egyéni stílus

Törődj magaddal is! Mindenkinek van egy saját kialakult természete. Ha laza vagy, könnyed, biztos nem szeretsz magázódni. Ha tiszteled a szabályokat és inkább konzervatív vagy, akkor meglehet, hogy a magázódás komfortosabb számodra.  Tehát ne erőszakold meg magad, nyugodtan használd az egyéniségednek megfelelőt! Kivéve persze, ha a helyzet erősen mást követel.

 

 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

Te mit gondolsz?



marketing hangya-marketing kivitelezés, webdesign

Rólunk

Blog

Karrier

Rólunk

Kapcsolat

+36 20 2176733
info@marketinghangya.hu

8640, Fonyód, Szigligeti u.38.

Copyright 2016 © Minden jog fenntartva!