Milyen eszközök szükségesek egy Értékesítési Tölcsér elkészítéséhez?

Ha már érted az értékesítési tölcsér koncepcióját, és vállalkozó vagy biztosan szeretnél te is egy ilyet.  Miért is ne szeretnéd megduplázni, négyszerezni vagy tízszerezni a forgalmad? (Tényleg, ha van ilyen, írd már meg kommentbe!)

Alapvetően két lehetőséged van: vagy megbízol egy profit, mondjuk a MarketingHangyát, hogy készítse el neked, vagy nekiállsz magad. Mi szükséges hozzá, milyen eszközök, programok kellenek és mennyibe kerülnek?

Azt előre elárulom- és ez nem lesz annyira meglepő, mint az, hogy a komornyik volt a gyilkos-hogy nem kell olyan mélyen a zsebbe nyúlni.  Pláne a várható haszonhoz viszonyítva.

Amire szükség van:

  • Egy vállalkozás. Pipa. Gondolom, de ha még nincs akkor most a legjobb időben vagy.

 

  • Termék vagy szolgáltatás. Na, itt már lenne némi megjegyzés: akkor tudsz jól járni, ha lehet belőlük egy termék-lépcsőt építeni. Azaz van fokozatosság árban, minőségben. Tudsz ajánlani belépő terméket, upsell-t, és lehetőleg valami exclusivat.

 

  • Weboldal: ez a magja a csatornának, több ponton áthalad rajta a leendő vevő. Milyen megoldások vannak erre? Ingyenesen elkészítheted  online weboldal készítők segítségével.  Ilyen pl. a Simplesite, Wix, Instapage, stb.

Ezek hátárnya, hogy nem te kezeled. Ingyenes, tehát nem jár hozzá megfelelő support. Például, ha egyik napról a másikra megszüntetik – miért is ne tehetnék – nem tudsz ellene tenni.  Nem azt mondom, hogy ez a gyakorlat, de előfordulhat.  Az ingyenességnek általában ára van, pl. reklámot jelenítenek meg az oldaladon, ami nem túl elegáns. De lehet, hogy a komolyabb opciókért később már zsebbe kell nyúlnunk.

Mennyibe kerül egy saját weboldal?

Ha saját weboldalt akarsz, akkor azért már fizetni kell valamennyit.

Tárhely: 4390 Ft/év

Domain: 2390 Ft/ 2 év.

Ez egy jobb szolgáltató, nem a legolcsóbb. Tehát 5-6000 Ft kiadással kell számolnod évente.

 

Ezután feltelepíthetsz valamilyen weboldal készítő alkalmazást pl. Joomla, Drupál és WordPress. Ezek a legnépszerűbbek.

A legegyszerűbb a WordPress. Előnyei a könnyű telepítés, kezelhetőség, valamint az, hogy több ezer ingyenes sablon közül választhatsz.  Ráadásul nincs az a probléma, amire nem létezik megoldás a WP-ben: ha webáruházat akarsz, ha fórumot, zárt oldalakat, foglalási rendszert, bármi mást arra mind-mind van beépülő modul. És a legtöbb dologra létezik ingyenes megoldás. Persze a fizetősek általában  profibbak.

 

Facebook oldal. Minden cégnek ez alap. Ingyenes. De azért van szükségünk rá, hogy hirdessünk rajta. Igen, ez kiadással jár, de ne így tekints rá. Inkább, mint befektetésre.  A Facebook hirdetések hozzák a legtöbb vevőt a legolcsóbban. Amikor mondjuk 100 Ft-ból lesz egy vevőd, akin mondjuk 1000 Ft hasznod van, akkor könnyed fejszámolás után kijön, hogy megtízszerezi az árát a hirdetésre költött összeg. Persze ehhez kell a rendszer is, amit Sales Funnel-nek, magyarul Értékesítési Tölcsérnek hívunk.

Értékesítési tölcsér kivitelezés

Google. Az internetes óriásnak több olyan termékei is van, amit használhatsz – és azt ajánlom is. Mind ingyenes!  Az Analytics segítségével pontos statisztikákat kaphatsz.  Enélkül olyan, mintha vakon repülnél, nem tudod kik látogatják az oldalad, honnan jönnek, mennyi időt töltenek ott, mit keresnek, stb.

A Google-tól érdemes használni még:  Gmail, a levelező rendszerük. Szerintem messze jobb, mint a bármelyik telepíthető program. Előnye, hogy bárhonnan elérhető, telefonról is, valamint szinkronizálható több, más eszközzel, pl. a naptárral, képekkel.

Aztán van a Google-nak ingyenes tárhelye is, amit tudsz használni a webhelyed tárolójaként is pl. biztonsági mentések vagy nagyobb letölthető fájlokat tarthatsz rajta.

Youtube – szerintem nem kell bemutatni, annyi, hogy felhasználhatod a videóidat is a weblapon beágyazva, akár háttérkép helyett is.  A feltöltött videóknak nem muszáj publikusnak lenniük.

Google Map. Térkép. Elérhetőségeidet ott érdemes megadnod beágyazva. Szintén ehhez tartozik a Google Cégem alkalmazás, ami arra való, hogy a cégedet megtalálják földrajzilag.

Ezekről bővebben a Helyi keresőoptimalizálás cikkben olvashatsz!

Vannak még táblázatok, űrlapok. Az utóbbival pl. felméréseket is tudsz készíteni.

Google mobilbarát teszt:  https://search.google.com/test/mobile-friendly

A weboldalad sebességét itt tudod ellenőrizni: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Mindezek mind azt a célt szolgálják, hogy használhatóbb, felhasználóbarátabb legyen az oldalad és a Google is ezt díjazza.

Kell még Adwords, melyen szintén kattintás alapú hirdetéseket lehet futtatni. A Facebook mellett ez a másik legjobb vevőszerző forrás.  Az Adwords-be  regisztrálj be, amikor kész az oldald, de még ne kezdj el hirdetni. Várd meg, amíg megkeresnek, és kapsz egy 25 ezer Ft értékű hirdetési kupont. Ha még sosem hirdettél, én nem javaslom, hogy segítség nélkül csináld, mert hozzáértés hiányában rögtön el lehet tapsolni tízezreket eredmény nélkül.

Mi kell még?

Ajánlatos még folytatnunk minél ütősebb és hasznosabb tartalom marketinget. Ez azt jelenti, hogy a célcsoportunk számára adjunk hasznos, érdekes információkat. És akkor megtalálnak. És szeretni fognak. És akkor majd vásárolni is fognak. Ehhez kell írnunk blogot, ez ugye a WordPress-ben alapban benne van.  De legyünk napra készek a Facebook-on is és most már egyre inkább az Instagramon.  Akinek még ezután marad ideje, az aktívan tevékenykedjen még a Pinteresen, Twitteren, LinkedIn-en, Google+-on is.  Ja, és a Youtube-ot ki ne felejtsük, mert a videó trendi mostanság. Ez ugye soknak hangzik egyszerre, de nem olyan vészes. A folyamatokat ugyanis lehet részben hasznosítani, részben pedig újrafelhasználni. Megírsz egy jó blog cikket, megosztod a Facebook-on, Twitteren. A képeit Instán és Pinteresten. Majd csinálsz belőle egy pdf-et, felteszed a Scripd-re, aztán felolvasod, mehet a Soundcloud-ra és a Youtube-ra néhány képpel aláfestve.  Ezeket a lépéseket már csak akkor kell megcsinálni, amikor működő Értékesítési Tölcsért akarsz finomítani. Inkább nézzük mire van szükség még feltétlenül!

 

Kell a weboldalra egy Landing Page.  Ez egy érkező oldal, ahová a hirdetésre kattintó látogató landolni fog-innen a név.  Mert hát nem a „Rólunk” oldalra, de még csak nem is a főoldalunkra kell érkeznie. Kivéve, ha pénzt akarunk kidobni az ablakon.

Itt valamikor-az a jó, ha minél előbb találkozzon egy ingyenes anyagoddal. Ami olyan értékes, hogy  képes legyen érte  tűzön-vízen átkelni ! Ám itt elég, ha csak az email címét adja meg.

Ehhez kellhet egy ebook.  Ha van egy Word-öd, könnyen megírhatod vele és tudod pdf-be menteni. Bár így egy kicsit ronda lesz. Ezért javaslom, hogy másold bele a Canva.com-on egy ebook tervbe, és azzal gyönyörűen megcsinálhatod. Ha már itt tartunk, a Canvával tudsz még feliratozott képeket, logókat és egyéb designokat készíteni online és ingyenesen.

 

Szükséged lesz egy levelező programra, valamint felugró ablakokra, vagy beágyazott űrlapokra. Erre én a Mailer Lite programot ajánlom. Egyrészt mert egyszerűen használható, másrészt szép leveleket és űrlapokat tudsz vele kreálni. És nem utolsó sorban: landing oldalakat és pop-up ablakokat is készít. Ezekhez meg amúgy több más, akár fizetős program kéne.

Feliratkozott az emberünk, szuper! Kapja a leveleket, király! Oktatod, neveled, belevájod a húsába a problémáját (itt kiélheted a szadista hajlamaidat) és a végén, mit ad Isten? Pont Te tudod az ideális megoldást! Te vagy a megmentő, aki ráadásul most akciós áron segíteni tudsz szegényen és kezébe adod egy ideális terméket vagy szolgáltatást!

 

Erre a WordPressben használhatod a Woocommerce webáruház rendszerét is, vagy egy sima megrendelő űrlapot.  Esetleg kellhet egy bankkártyás fizetési rendszer, az pénzért van, de szerintem akkor elég beüzemelni, amikor már tömegével özönlenek a vevők. Ha sok kisebb terméked van,  jó lesz minél előbb, és minél jobban automatizálni.

A Woocommerce-ben alapból tudsz utánvétes, átutalásos módon fizettetni és a Paypal sem bonyolult.

 

Kellhet még egy számlázó. Én a Billingót javaslom, nagyon kényelmes, egyszerű, és kis mennyiségben még ingyenes, de később sem drága. Havi 500 számláig ingyenes, de van egy StartUp programjuk is, ahol további ingyenességgel támogatják az induló vállalkozásokat!

 

Szállítás: futár cégekkel dolgozz, hogy gyors legyen! Bár, ha kis méretű a termék és előre kifizették, akkor elsőbbségivel viheti a posta is. Ha nagyobb a forgalmad kérj egyedi ajánlatot!

 

És ezzel nagyjából, mondom nagyjából fel is állítottál egy komplett értékesítési tölcsért. Persze lehet még rajta finomítani.  Elkezdheted most tesztelni, mérni. Keresd a gyenge pontokat! Hol morzsolódik le több ember? Javítgatod és meglátod egy-egy változtatással akár  duplázni is tudod a bevételed. Vezess be új termékeket! Kínálj fel upsell ajánlatokat, adj jobb bónuszokat! És az egész egyszer csak összeáll!

 

Ha bonyolultnak érzed ezt az egészet, kérj ajánlatot az elkészítéshez! 

 

VAGY MIT SZÓLNÁL EGY LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE MINDENT MEGMUTATÓ VIDEÓS TANFOLYAMHOZ? Írd meg kommentbe!

Tetszett a cikk? Oszd meg!

Te mit gondolsz?



marketing hangya-marketing kivitelezés, webdesign

Rólunk

Blog

Karrier

Rólunk

Kapcsolat

+36 20 2176733
info@marketinghangya.hu

8640, Fonyód, Szigligeti u.38.

Copyright 2016 © Minden jog fenntartva!