A helyi keresőoptimalizálás alapjai-2.

Legyen releváns tartalom a weblapodon!

Fontos a Google keresőmotor tudtára adnunk, hogy hol vagyunk. Hát még az ügyfeleknek! Nem elég pl. “vegetáriánus étterem” kulcsszóra optimalizálni, hiszen, ha én ilyet keresek mondjuk Debrecenben, teljesen felesleges megtalálnom egy győri éttermet. (Még akkor is, ha ott akarok üdülni, mert akkor is már úgy keresek, hogy: “vegetáriánus étterem Győr”)

Tehát szerepeltetni kell az aktuális város / régió + a releváns kulcsszó kombinációt a következő helyeken:

  • weboldal nevében (title tag)
  • weboldal egyik címsorában (H1 tag)
  • weboldal tartalmában (content)
  • képek magyarázó, alternatív szövegében (alt text)

Ágyazz be egy Google Maps térképet a weboldaladba, a cég pontos címével!  Legjobb, ha mindjárt a Google Cégem regisztrációt követő megjelenést ágyazzuk be!

Szerepeltesd a NÉV, CÍM, ELÉRHETŐSÉG kombinációt a weblapodon! Szerepeltessük ezeket mindig azonos formában a weblap aloldalain.  Ráadásul az egyéb, pl. cégregiszter oldalakon is ugyanazt a formátumot használjuk!

Az elérhetőségek egységesítésében használd a Shema markup formátumot!

Mi az Shema markup?

Ez segít beazonosítani a különböző keresők (Google, Yahoo és a Bing) számára a mezőket. Hiszen lehet, hogy az utca név “Balaton”, ami ebben az esetben nem a régiót jelenti. Erre szolgál a kód, amit az alábbi formában kell megadni:

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>
<p itemprop=”name”>CÉGED NEVE</p>pos
<p itemprop=”address” itemscope itemtype=”https://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop=”streetAddress”>PONTOS CÍM (UTCA, HÁZSZÁM)</p>
<p itemprop=”addressLocality”>VÁROS</p>
<p itemprop=”addressRegion”>RÉGIÓ</p>
<p itemprop=”postalCode”>IRÁNYÍTÓSZÁM</p>
<p itemprop=”telephone”>TELEFONSZÁM</p>
<meta itemprop=”latitude” content=”SZÉLESSÉGI ÉRTÉK” />
<meta itemprop=”longitude” content=”HOSSZÚSÁGI ÉRTÉK” /></div>

Hasonlóan az általános SEO-hoz a tartalmon kívül a weboldalra mutató linkek  fontosak a Google számára. Ezek száma és minősége mutatja meg a keresőnek, hogy mennyire érdekes a tartalmunk mások számára. A linképítés tudományával nem kívánok itt részletesen foglalkozni, sok cikket találni erről. De helyi üzletként néhány speciális trükköt javaslok:

  • Ha vannak üzleti partnereink és beszállítóink, akkor kérjük meg őket, hogy helyezzék el a cégünk linkjét a weboldalukon.
  • Ha megjelenik rólunk egy cikk a helyi online sajtóban, akkor gondoskodjunk róla, hogy a cég adatai, weboldala szerepeljenek a cikkben.
  • Ellenőrizzük, hogy szerepelünk-e különböző cégadatbázisokban, cég- és telefonkönyv tudakozóban.
  • Támogassunk különböző helyi rendezvényeket, versenyeket, ahol szintén megjelenünk.
  • Cseréljünk linket hasonló célcsoportú, de más tevékenységi körrel rendelkező üzletekkel, vállalkozó barátainkkal.
  • Szakértőként szóljunk hozzá fórumokon, más blogokon. Fontos, hogy tényleg segítő szándékkal, hasznos hozzászólásokat tegyünk közzé!
Tetszett a cikk? Oszd meg!

Te mit gondolsz?



marketing hangya-marketing kivitelezés, webdesign

Rólunk

Blog

Karrier

Rólunk

Kapcsolat

+36 20 2176733
info@marketinghangya.hu

8640, Fonyód, Szigligeti u.38.

Copyright 2016 © Minden jog fenntartva!